ساکشن گیربکس ATF
ساکشن گیربکس ATF: هنگامی که یک خودرو برای مدت طولانی استفاده می شود، تعویض دنده به طور مکرر ضروری است. در نتیجه، عناصر کار جعبه خیلی سریع شروع به فرسودگی می کنند. برای سالم نگه داشتن گیربکس اتوماتیک، باید وضعیت روغن گیربکس را زیر نظر داشت، به موقع آن را تعویض کرد و همچنین گیربکس اتوماتیک را به طور کامل شستشو داد.
ساکشن گیربکس ATF | دستگاه ساکشن اتومات | گوهرتراش گیتی
تعویض روغن و شستشوی مایعات گیربکس اتوماتیک امر پیچیده است، نمی توان را به طور دستی تعویض کرد.
برای تعویض روغن و فلاشینگ خودرو اتوماتیک حتما به کار گاه های مجهز به دستگاه ساکشن روغن مراجعه کنید .
تا با تجهیزات و دانش خود بدون آسیب رساندن به گیربکس روغن را تعویض کنند.
برای خودروهای اتوماتیک نیز از روغن های با کیفیت استفاده کنید.
روغن های ATF در سلامت و کارکرد درست خودرو شما نقش زیادی دارند.
در ادامه مقاله با دو مفهوم روغن ATF و ساکشن روغن بیشتر آشنا می شوید.
استفاده از روغن ATF در گیربکس اتوماتیک
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را می توان به روش های مختلف انجام داد.
دو گزینه برای شستشوی گیربکس اتوماتیک روش جریان کامل با تخلیه روغن ساده ترین راه تعویض گریس و شستن جعبه همزمان است.
این مستلزم: زهکشی مخزن; فیلتر قدیمی را با فیلتر جدید جایگزین کنید؛ جعبه را بشویید؛
با روغن گیربکس جدید پر کنید. انواع مختلف مایع گیربکس برای گیربکس های اتوماتیک مناسب است.
محبوب ترین گریس دکسرون است. گاهی اوقات به عنوان ATF شناخته می شود.
در اصل، اکثر شرکت های شناخته شده چنین ترکیباتی را تولید می کنند. آنها فقط از نظر سازگاری متفاوت هستند.
می تواند رنگ های مختلفی داشته باشد. اما مخلوط کردن چنین روغن های موتور کاملاً ممنوع است.
بنابراین، قبل از ریختن روغن در گیربکس اتوماتیک، ضروری است که با توصیه های سازنده خودرو آشنا شوید.
نحوه ساکشن گیربکس ATF
برای شستن و تعویض روغن گیربکس اتوماتیک باید میل لنگ را جدا کرده و یک فیلتر روغن جدید نصب کنید.
این عمل به بهترین وجه در ساکشن انجام می شود. برای انجام عملیات شستشو از واحد شستشوی مخصوص استفاده می شود.
شاخه های آن به سیستم خنک کننده جعبه متصل می شود. سپس موتور روشن می شود،
که باید برای چند دقیقه در حالت آرام کار کند. روغن گرم شده در تابه تخلیه می شود.
روغن مصرف شده را با احتیاط خارج کرده و آبکش کنید. یک فیلتر جدید در همان زمان نصب می شود.
قبل از نصب پالت، لازم است واشر آن را تعویض کنید، آن را با یک درزگیر ثابت کنید، درب را محکم پیچ کنید.
سپس روغن جدید از طریق یک لوله مخصوص ریخته می شود. سطح با یک عدد سنج بررسی می شود.
دستگاه ساکشن همچنان متصل است. موتور شروع به کار می کند، روان کننده چندین بار از سیستم عبور می کند
و از طریق یک شیلنگ مخصوص از دستگاه ساکشن جاری می شود. فلاشینگ زمانی کامل تلقی می شود
که حجم روغن جاری با مقدار روغن تزریق شده برابر باشد. در این فرآیند، لازم است که جریان های مختلف را در بر گیرد.
روغن در تمام کانال ها جریان می یابد، قطعات و چرخ دنده های جعبه را تمیز می کند.
Comentarios
Publicar un comentario