هوزینگ(Housing) چیست

    هوزینگ(Housing) چیست

هوزینگ در اصطلاح به ظرف یا پوشش فلزی برای اجزای مکانیکی مانند فیلترها،  یاتاقان ها، چرخ دنده ها، صفحه کلاچ و غیره گفته میشود که بر روی آنها نصب میگردند.

آب قبل از ورود به دستگاه اسمز معکوس، حتما تصفیه مقدماتی می گردد. هوزینگ های فیلتر تصفیه آب جهت عملیات پیش فیلتراسیون قبل از سیستم های اسمز معکوس، نانوفیلتراسیون و اولترافیلتراسیون جهت حذف ذرات معلق تا میکروناژهای پایین مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه انتخاب هوزینگها:

عوامل اصلی تاثیر گذار در انتخاب هوزینگها به ترتیب الویت: میزان مصرف ، فشار و قطر لوله آب است.

میزان مصرف آب : هرچه میزان مصرف آب بیشتر باشد هوزینگ بزرگتری باید انتخاب شود. در مطالب فوق الذکر در قسمت انواع هوزینگها ، اندازه آنها به ترتیب از کوچک به بزرگ آورده شده. در این باره با مشاوران فنی ما مشورت کنید.

فشار آب : هر چه نیاز به فشار آب بیشتری باشد یا این که احتمال می دهیم در اثر استفاده از فیلتر با افت فشار آب مواجه شویم باید از فیلتر بزرگتری استفاده شود. در مطالب فوق الذکر در قسمت انواع فیلترها ، اندازه آنها به ترتیب از کوچک به بزرگ آورده شده. در این باره با مشاوران فنی ما مشورت کنید.

قطر لوله آب : محل ورودی و خروجی آب در هر کدام از هوزینگ ها قطر متفاوتی دارد. گاهی لازم است هوزینگی انتخاب شود که دهانه ورودی و خروجی آب، قطری برابر با قطر لوله آب محل مصرف داشته باشد. همچنین ممکن است برای افزایش فشار نیاز به هوزینگی با دهانه ورود و خروج آب بزرگتری نسبت به قطر لوله آب داشته باشیم، در این صورت از تبدیل های مخصوص در محل اتصال لوله با هوزینگ می توان استفاده نمود.

Comentarios

Entradas más populares de este blog

محاسبه قیمت پنجره دوجداره ویستا بست

محاسبه قیمت پنجره دوجداره ویستا بست